3 ISDN Alternatieven voor je klant!

Zoals eerder aangekondigd bereikt het traditionele telefonienetwerk van KPN het einde van zijn levensduur. Daarom zal de dienstverlening voor ISDN1/2 en ISDN/PSTN meervoudig per 1 september 2019 worden beëindigt. Dit heeft directe impact op jouw klanten die nog bellen met ISDN2 of een meervoudig analoge of ISDN2-verbinding hebben.

Gelukkig kun je klanten die afscheid moeten gaan nemen van ISDN drie goede alternatieven bieden; Hosted telefonie, SIP Trunking of Vast-mobiel integratie. We zetten ze even voor je op een rijtje:

Optie 1: Hosted Telefonie:

• Futureproof met je centrale in de cloud, keuze uit meerdere A-merk telefooncentrales
• Kostenbesparend en een betere bel kwaliteit
• Makkelijk aan te passen, uit te breiden en op te schalen in aantal gebruikers, telefoonnummers en opties
• Betrouwbare en stabiele oplossing
• Integratie met mobiele telefonie mogelijk

Optie 2: SIP Trunking: Je bestaande centrale en toestellen blijven gebruiken!

De bestaande ISDN Centrale kan ook aangesloten worden op een SIP Trunk. Deze oplossing is eigenlijk een tussenstap naar Hosted Telefonie en is geschikt voor de klant die zijn ISDN centrale wenst te behouden en geen grote wijzigingen wil binnen zijn omgeving.

Optie 3: Vast-mobiel integratie: Bereikbaar op vast, bellen met mobiel!

Deze oplossing is ideaal voor je klant die alleen mobiele toestellen of gebruikers een vast én mobiel toestel wil geven. Gebruikers zijn bereikbaar op hun vaste- en/of mobiele nummer. Migratie naar deze oplossing is makkelijk en snel en de belkosten vanaf het vaste toestel zitten in het mobiele abonnement.

Uiteraard is het ook mogelijk om mobiele én hosted telefonie met Vast-mobiel integratie aan te bieden. Wanneer een Vast-mobiel gebruiker dan met het vaste toestel belt, worden er geen extra belkosten in rekening gebracht. Dat betekent dat de kosten voor onbeperkt bellen bij hosted telefonie vervallen waardoor de klant kosten kan besparen.