Van klantwens naar maatwerk in de zakelijke telefoniemarkt.

De wijze waarop we werken verandert.

Prive en zakelijk lopen steeds meer door elkaar heen. Via apps kunnen gebruikers instellen of ze beschikbaar of afwezig zijn, en dit is zichtbaar voor collega’s. Ook naar vast-mobielintegratie, waarbij je altijd belt via de telefooncentrale, is veel vraag. Hierdoor zijn gebruikers bereikbaar via één nummer op zowel vast als mobiel. Ook dit vergroot de bereikbaarheid van de medewerker. Bellen vanuit de CRM applicatie of Office 365. Of het Koppelen van Skype for business aan de bestaande telefonie. De klantbehoefte is anders dan 10 jaar geleden.

Meer denken vanuit de klantwens.

Klanten willen van telecom faciliteit naar communicatie oplossingen. Integratie van communicatie met bestaande systemen (CRM of administratie voorbeeld). Klanten verwachten niet alleen service maar willen ook echt ontzorgd worden. Er is namelijk geen technische kennis meer aanwezig bij de klant. Die rol verwachten zij van hun lokale reseller.

De rol van de lokale reseller verandert.

De rol van de reseller verandert van ontzorgen richting gespreks-/sparringpartner om maar een voorbeeld te noemen. Deze ontwikkeling heeft als gevolg dat resellers hun werkwijze veranderen. Er wordt meer gekeken naar de manier waarop communicatie aan klantzijde plaatsvindt. Door actief met de organisatie en processen mee te denken kan de businesspartner toegevoegde waarde leveren in de vorm van maatwerk.

“Er wordt meer gekeken naar de manier waarop communicatie aan klantzijde plaatsvindt”

De reseller wil maatwerk kunnen leveren.

Om te kunnen voldoen aan deze klantwens moeten IT en telecom resellers vrijheid van keuze hebben in de selectie van zakelijke telecommunicatie- en datadiensten. Merk gebondenheid moet worden vermeden, zegt de meerderheid van de resellers. De huidige trend is het verkopen van telefoon centrales uit de cloud. Veel van deze aanbieders hebben echter zelf een PBX/UC-platform gebouwd. Vaak op basis van Asterisk of Broadsoft. De vraag is echter, is dat een goed business model? Waarom bieden deze aanbieders geen keuzevrijheid? Er bestaat toch niet zoiets als één oplossing waar alle bedrijven mee uit de voeten kunnen?

Van hosted telefonie naar keuzevrijheid

Bij Cloud Distributie zijn we ons portfolio flink aan het uitbreiden. Van hosted 3CX, Unify, Xelion en Mitel tot eigen marges kunnen bepalen en automatisch uit eigen naam kunnen factureren. Onze visie en ambitie om de lokale ICT dienstverleners zoveel mogelijk keuzevrijheid te bieden, blijkt de juiste. Wij leveren binnen luttele seconden diverse vanuit de cloud werkende telefonie diensten voor hun eindklanten. Tegen de laagste inkoop tarieven, namelijk onze kostprijs. Deze combinatie is een unieke propositie.

Op deze manier kan de lokale ICT dienstverlener zich onderscheiden ten opzichte van grote aanbieders in de markt en inspelen of de behoefte van zijn klanten.