Handige tips bij het overstappen van ISDN naar een nieuwe telefonie-oplossing

KPN stopt per 1 september 2019 met ISDN en analoge telefoonlijnen. In de jaren 90 was ISDN erg populair, door de mogelijkheid van tegelijk internetten en bellen. Door de komst van breedband internet, is ISDN overbodig geworden. Heeft jouw klant een ISDN verbinding, dan kan je hem gemakkelijk via Cloud Distributie laten overstappen naar VoIP.

De technologie op de telefoniemarkt staat niet stil en dat geeft jou de mogelijkheid om te profiteren van nieuwe ontwikkelingen en verdiensten. Daarom een aantal handige tips bij het adviseren van een nieuwe telefonie-oplossing aan klanten.

Toestellen

Het aanschaffen van nieuwe toestellen is meestal de rode draad bij het kiezen van een nieuwe oplossing. Wijs je klanten op de extra functionaliteiten zoals bellen via de PC, samenwerken met Skype, integratie met CRM of Outlook en bellen via een App op de mobiele telefoon.

Er zijn ook oplossingen die het mogelijk maken om de ISDN toestellen her te gebruiken, dat kan met een zogenaamde ATA. Dit kan je een heleboel geld besparen. Kijk hierbij wel goed naar welke functionaliteiten er wel of niet werken.

Mobiel-integratie

Vast- Mobiel integratie is een hot item, het integreren van je mobiel in de centrale biedt grote voordelen. Kijk goed naar de oplossing die je kiest, niet alle oplossingen werken zoals het wordt voorgedaan. Kies voor een app die volledig werkt met de gekozen centrale, in plaats van een losse VoIP app.

Via je eigen Cloud Distributie platform bied je direct alle mogelijkheden. Vast mobiel oplossingen van 3CX, Xelion, Mitel of bijvoorbeeld Unify, je kan ze allen bieden.

Kies je een telecom provider met een eigen platform of een echt telecom merk?

De huidige trend is het verkopen van telefoon centrales uit de cloud. Veel van de aanbieders hebben zelf een telefonie-platform gebouwd. Vaak op basis van Asterisk of Broadsoft. De vraag is echter, is dat een goed business model? Waarom bieden deze aanbieders geen keuzevrijheid? Er bestaat toch niet zoiets als één oplossing waar alle bedrijven mee uit de voeten kunnen?

Bij Cloud Distributie zijn we ons portfolio flink aan het uitbreiden. Van hosted 3CX, Xelion, Mitel of bijvoorbeeld Unify tot eigen marges kunnen bepalen en automatisch uit eigen naam kunnen factureren.  Wij leveren binnen luttele seconden diverse vanuit de cloud werkende telefonie, tegen de laagste inkoop tarieven, namelijk onze kostprijs. Deze combinatie is een unieke propositie.

Software-integratie

Het integreren van softwarepakketten is een veelgevraagd item. Niet alle oplossingen maken het mogelijk om naadloos te integreren met elk gewenst softwarepakket, kijk daarom goed naar de mogelijkheden voordat je een keuze maak, vaak zijn hier hoge eenmalige of maandelijkse kosten aan verbonden. Daarnaast is het ook goed om te kijken naar je eigen softwarepakket, is dit een webbased applicatie? De meeste webbased applicaties hebben een API-koppeling, waardoor de integratie een stuk makkelijker is.

Het is niet meer lastig om een speciaal appje voor de thuiszorg of makelaars mee te leveren bij een 3CX, Xelion, Mitel of bijvoorbeeld Unify oplossing. Of telefonie te koppelen aan bijvoorbeeld het Office 365 pakket van de klant. Een mooie kans om dichter tegen de klant aan te schurken.

Wil jij ook weer zelf de controle hebben over de telecommunicatie van je klanten? Meegaan met deze evolutie, sluit je dan aan bij ons initiatief en ga aan de slag met clouddistributie.nl en neem weer zelf het heft in handen.

Bij Cloud Distributie breng je met een simpele muisklik een telefoon centrale online voor je klant. Integreer eenvoudig Skype, Salesforce, Microsoft Outlook, Office 365, SugarCRM, Google Contacts, Exact Online, Afas en vele anderen.