Eindklanten zitten te springen om vast-mobiel-integratie, maar hebben geen idee van de inrichtingsmogelijkheden

Het kantoor zit tegenwoordig in je broekzak. De mobiele telefoon is al lang niet meer een telefoon waarmee je onderweg bereikbaar bent, het is voor veel werknemers hun belangrijkste tool geworden. Je wilt dat ze die tool zo effectief en efficiënt mogelijk inzetten. Gelukkig is er veel technologie die daarbij ondersteunt. Technologie waar eindklanten in de regel vrij weinig weet van hebben. Ze vragen hooguit naar vast-mobiel integratie, zonder precies te weten welke opties er allemaal zijn. Het is jouw taak als telecompartner om ze die mogelijkheden te laten zien en samen te bepalen hoe je de omgeving het best kunt inrichten.

Vast-mobiel integratie is noodzaak

Organisaties hebben het heel lang volgehouden dat hun medewerkers twee telefoonnummers hadden, met daarachter ook nog eens twee voicemailboxen. Maar die tijd is nu toch echt voorbij. Iedere eindklant die wat gaat veranderen op het gebied van telefonie, bijvoorbeeld vanwege een overstap naar VoIP, kijkt vandaag de dag ook naar vast-mobiel integratie. Vast-mobiel integratie kun je op diverse manieren realiseren: via een app op de smartphone of forced on PBX, waardoor de mobiele toestellen daadwerkelijk onderdeel worden van de telefonieomgeving en ook alle instellingen mee krijgen gepusht die je in de telefooncentrale ingeeft.

Eindklanten zitten te springen om vast-mobiel-integratie, maar hebben geen idee van de inrichtingsmogelijkheden

Help de klant bij inrichtingskeuzes

Welke inrichtingskeus je maakt hangt helemaal af van je organisatie. Hanteert jouw klant een BYOD-beleid, dan is het handig als medewerkers onderscheid kunnen maken tussen privételefoontjes en zakelijke gesprekken. Dat doe je door een extra dailer toe te voegen in de vorm van een app. Het nadeel is dan wel dat de telefoons nooit echt 100 procent onderdeel uitmaken van de telefonie-omgeving. Je kunt wel functionaliteiten integreren als verkort kiezen en eenvoudig doorverbinden, maar dat doorverbinden gebeurt dan wel koud. Je kunt niet zien of de persoon die je probeert te bereiken ook bereikbaar is. En je kunt zo’n gesprek dan ook niet terugnemen als het in een voicemailbox belandt.

Voor veel eindklanten is dat een reden om te kiezen voor een forced on PBX-inrichting. In dat geval worden de SIM-kaarten als extensie geregistreerd op de telefooncentrale, waardoor de mobiele toestellen volledig onderdeel uitmaken van de telefonie-omgeving, alsof ze een bureautoestel zijn. Dit betekent dat ook alle instellingen in je telefooncentrale van kracht zijn op de mobiele telefoons, zoals ‘bellen naar het buitenland’-beleid, doorschakelen naar een ander toestel op bepaalde tijdstippen en oproepen die op meerdere telefoons tegelijkertijd binnenkomen. In deze configuratie ben je ook niet verplicht gebruik te maken van smartphones; iedere mobiele telefoon – ook de vele typen rugged devices – komt hiervoor in aanmerking.

Abonnement op maat

Natuurlijk willen klanten niet teveel betalen voor telefonie. Maar nog belangrijker vinden ze hun bereikbaarheid. Partners die in hun advies teveel focussen op prijs en te weinig oog hebben voor het inrichten van een bereikbaarheidsplan, doen zichzelf tekort.

Ontwikkel een abonnement op maat van je klant, passend bij het bereikbaarheidsplan

Zou het niet handig zijn als je in één overzicht ziet welke opties er allemaal zijn? Dat overzicht is er; bij Cloud Distributie en wij gebruiken ook nog eens de netwerken van alle operators: Vodafone, T-Mobile en Tele2. Op die manier kunnen we iedere abonnementsvorm bieden en volledig aansluiten bij de behoeften van jouw eindklant.

Bereikbaarheidsplan is kern van je advies

De wetenschap dat je altijd de beste prijs krijgt voor de mobiele abonnementen die je afsluit voor jouw klant, geeft jou de mogelijkheid om je volledig te focussen op je rol als bereikbaarheidsadviseur. De focus ligt dan niet langer op de prijs van de mobiele abonnementen, maar op slimme keuzes. Is je dekking binnenshuis goed? Dan kunnen de DECT-telefoons de deur uit. Heeft een bedrijf meerdere locaties die onderling regelmatig contact hebben? Dan biedt verkort kiezen grote voordelen. Maken meerdere mensen die in wisselende diensten werken gebruik van één telefoon? Dan vraagt dit om andere inrichtingskeuzes dan wanneer medewerkers hun mobiele toestel mee naar huis nemen. Het maken van een goed bereikbaarheidsplan voor de specifieke situatie van de eindklant is dé taak van de partner. De rest laat je regelen door de Cloud.

Direct een offerte

Op basis van je bereikbaarheidsplan geef je in de portal aan hoeveel abonnementen je nodig hebt en welk type abonnement het best past. De portal komt direct terug met vaste en variabele kosten, zodat je real-time en in één oogopslag een indicatie hebt van de kosten. Als een klant al zaken doet met een bepaalde operator en daar graag bij wil blijven, dan geef je dit in de portal aan en krijg je de kosten te zien als je kiest voor die operator.

Portering regelen met een druk op de knop

Zodra je een order plaatst, krijg je in veel gevallen te maken met portering. De porteerregels zijn helder: zakelijke nummers hebben een porteertijd van drie maanden, particuliere nummers van één maand. Zodra de portering is goedgekeurd, leveren wij de nieuwe SIM-kaarten aan jou af, zodat jij ze kunt onboarden en kunt distribueren bij jouw klant. Vlak voordat de portering plaatsvindt, sturen wij de medewerkers bij jouw klant een sms op hun oude SIM-kaart met de datum en het tijdstip dat de portering plaatsvindt. Daar heb je zelf geen omkijken naar. Het is voor de medewerkers dan een kwestie van de SIM-kaart wisselen en ze bellen via het nieuwe abonnement over het door jou ingeregelde platform. Op deze manier is de overgang naar een nieuw bereikbaarheidsmodel voor jouw klant een fluitje van een cent. Provisioning zonder gedoe noemen wij dat ook wel.

Bied inzicht in kosten van mobility

Eindklanten hebben vaak nauwelijks zicht op de kosten die zij maken voor mobility. De factuur die zij gewend zijn te krijgen van hun provider is ondoorzichtig. Als medewerkers buiten hun bundel gaan, ziet de werkgever dat pas als de factuur al op de mat ligt. Dan is bijsturen niet meer mogelijk. Dit geeft eindklanten het gevoel dat ze weinig grip hebben op de kosten voor mobility. Maar dat kan ook anders. In de portal zie jij als partner precies wat het verbruik van jouw klanten is. Niet pas aan het eind van de maand, maar real-time. Automatische signalering maakt het mogelijk dat je proactief een signaal krijgt als iemand buiten zijn bundel dreigt te gaan of ineens heel ander bel- of internetgedrag vertoont. Zo kun je bijsturen op een moment dat het nog kan, in plaats van achteraf signaleren dat de kosten veel hoger zijn dan verwacht.

Je kunt de portal ook openstellen voor de telecombeheerder bij jouw klant. Hij kijkt dan in jouw omgeving, met jouw logo en in jouw huisstijl. Hij ervaart dit dus als een dienst van jouw bedrijf en ziet niet dat FLUX op de achtergrond draait.

Altijd real-time inzicht in de verbruikskosten, voor jou én de eindklant

Eén overzichtelijke factuur voor vast en mobiel

Aan het eind van de maand sturen we één overzichtelijke factuur aan jouw klant, in jouw huisstijl en met jouw logo. Jij geeft door hoeveel marge jij wilt maken, zonder dat jouw eindklant dat ziet. Op deze manier heb jij geen werk aan factureren, maar kun je toch marge maken op een dienst die jij hebt verkocht. Je kunt de factuur voor mobility zelfs combineren met de kosten die de eindklant maakt voor vaste telefonie en internet. Dit gaat uiteraard het makkelijkst als je ook die diensten via ons afneemt. Maar je hebt als partner ook de vrijheid om producten en diensten die je buiten ons om verkoopt toe te voegen aan de factuur.

Altijd bereikbaar voor advies

Jouw klanten doen waarschijnlijk zaken met jou omdat jij functioneert als verlengstuk van hun bedrijf. Op diezelfde manier willen wij een verlengstuk zijn van jouw bedrijf. We willen het voor jou makkelijk maken om je volledig te focussen op het advies aan de eindklant. Alle gedoe en regelwerk nemen wij uit handen, of het nu gaat om het aanvragen van een offerte, provisioning of het maken van de factuur. En mocht je toch een vraag hebben, dan kun je ons altijd bellen. Je krijgt dan meteen iemand aan de lijn die antwoord kan geven op jouw vragen. Wil je de proef op de som nemen? Meld je dan nu ook aan