3CX, ontwikkelaar van de ‘next-generation’ software-gebaseerde UC-oplossing, heeft afgelopen zomer een nieuwe versie van het 3CX Phone System gereleased: v15. De release is echter meer dan zo maar een upgrade.

Wat is er veranderd?
“Er zijn uiteraard nu al nieuwe features toegevoegd maar we zijn er ook in geslaagd om ons product sneller en compacter te maken. We hebben de clients verbeterd, de videocommunicatie is veel beter en beter geïntegreerd. Dit is de basis om snel hot features naar de markt te brengen.”

“3CX is nu zo eenvoudig te beheren, dat wij zeggen: doe het gewoon zelf. In de PBX-industrie zijn we hier zeer uniek in. Alle upgrades en updates gaan eenvoudig met een muis klik zoals een Windows-update. Alle toestellen kunnen automatisch beheerd worden, CRM-integratie is centraal te sturen en waar het toestel staat, maakt ook niet meer uit: thuis of op kantoor. Het enige wat de administrator moet doen, is de naam ingeven en bepalen of de persoon thuis telefonie krijgt of niet.”

Security is een hot item.
“Veel bedrijven in onze industrie hebben nog niet de security-gevaren volledig op het netvlies. Wat we gedaan hebben, is zorgen dat SIP-trunk attacks automatisch afgeslagen worden. Https, SSL Search, encryptie van voice traffic, automatische detectie van hack-aanvallen. Het zit allemaal in v15.”

Applicatie-integratie, bellen vanuit CRM of Outlook.
“Applicatie-integratie verbeteren, is een doorgaand proces bij 3CX. Wereldwijd zijn er duizenden CRM-pakketten. 3CX heeft nu een goede scrypting interface gemaakt en de source van bestaande integraties beschikbaar gesteld, onder meer die van Exact. In een paar uur kan de business partner een integratie maken met 3CX. Het gaat hier allereerst om CRM, maar later ook om Contact Center-applicaties. Hier is voor eindklanten grote productiviteitswinst te halen. Een andere mooie feature in 3CX v15 is geïntegreerde webconferencing. De drempels voor gebruik hebben we weggenomen. Elke 3CX-gebruiker heeft gratis videocommunicatie tot zijn beschikking, ook gebruikers van de 3CX Free-edition. De interface voor gebruikers is vergemakkelijkt, vergelijkbaar met Google Hangouts. \

Waar we naartoe werken, is dat gebruikers vanuit een telefoongesprek zonder op te hangen op een link klikken om video naadloos toe te voegen aan het gesprek. Want bij veel gesprekken weet je niet vooraf of je video nodig hebt. Dan is het mooi om het naadloos bij te schakelen, of extra personen bij het gesprek te betrekken. Het is een kwestie van een paar maanden voor we dat leveren in 3CX Phone System. En dat wordt echt de volgende stap van telecommunicatie. Omdat wij WebRTC al heel lang omarmen, kunnen we naadloos switchen tussen WebRTC en SIP; mensen kunnen zonder logins inbellen via het telefonienetwerk of het web, het maakt niet meer uit. Dat is echt UC.”

3cx-v15