In een wereld waarin er steeds meer wordt gecommuniceerd, neemt de chaos ook toe. Wat was er ook alweer gemaild naar een klant? Ging dat via mail, chat of telefoon? Xelion introduceert ‘Organised Communications’ om orde in de chaos te brengen.

Een gemiddeld bedrijf gebruikt talloze softwareoplossingen voor communicatie. Naast mail zijn er de telefoon, sms, chat, Facebook en ga zo maar door. “Het aantal kanalen neemt alleen maar toe”, zegt directeur Micha Cohen van Xelion. “In de privésfeer is dat niet zo erg, maar als bedrijf moet je dat goed organiseren. Al was het maar om een goed archief aan te leggen.” Om die reden heeft Xelion een nieuwe oplossing ontwikkeld met de naam Organised Communications. “Daarmee kun je met een druk op de knop zien wat er eerder met iemand is besproken. Alle communicatie verloopt binnen één applicatie.”

Veel belangstelling
Xelion
Micha Cohen

De nieuwe dienst is halverwege 2016 met enig ceremonieel geïntroduceerd tijdens een speciaal seminar. Dealers en klanten tonen veel belangstelling, meldt Cohen. “Het is een uniek product dat ons eigen R&D-team hier in huis heeft ontwikkeld. We zeggen wel eens gekscherend: na Unified Communications komt Organised Communications.” Cohen erkent dat het nieuwe product soms wat uitleg vergt. “De meeste bedrijven vinden het vanzelfsprekend dat ze softwarepakket A gebruiken voor mail, pakket B voor chat, pakket C voor sms en pakket D om te bellen. Als ze horen dat het ook met één pakket kan, willen ze dat direct. Op dit moment werken we aan de integratie van WhatsApp al hebben we hiervoor nu een eigen chatfunctie. WhatsApp heeft geen API beschikbaar gesteld en dus is dat op dit moment technisch nog lastig. WhatsApp heeft gelukkig aangekondigd dat daar verandering in komt. Dan zullen we er zeker op inhaken.”

Significante groei

Terugblikkend op 2016 denkt Cohen dat de branche een beter jaar achter de rug heeft dan 2015. “We zien een significante groei in het aantal licenties dat dealers hebben verkocht. Dat kan alleen als het met de dealers goed gaat.” Toch heeft Cohen ook kritiek. “Het verbaast me wel eens dat Microsoft zo’n dominante rol speelt in Nederland. Vooral grotere bedrijven en overheden nemen alles af bij Microsoft, inclusief telefonie. Dat komt ook omdat Microsoft klanten flink in de watten legt. In Amerika zijn bedrijven meer geneigd om in zee te gaan met aanbieders met een innovatiever aanbod. Nederlandse bedrijven zijn behoudend.”

XelionVoor dit jaar heeft Xelion grootse plannen. “We hebben net een kantoor in Engeland geopend en verwachten daar een sterke groei te kunnen realiseren. Dit jaar gaan we ook naar Duitsland. De eerste contracten met dealers zijn inmiddels ondertekend.” In het kader van de internationalisering staat Xelion in februari voor het eerst op het Mobile World Congress in Barcelona. “We hebben samen met CM een stand. Een leuke primeur.”

 

 

 

Xelion user based model nu leverbaar via Cloud Distributie

In de portal van Cloud Distributie is nu ook het Xelion user based model te bestellen. Voorheen leverde Xelion licenties per device, maar dat betekende dat wanneer een gebruiker de softphone en de app wil gebruiken, hij twee licenties nodig had.

Bij het nieuwe model kan een gebruiker alle devices gebruiken, maar altijd maar één tegelijk. En hoe zit het met bestaande gebruikers? Die kunnen eenvoudig naar het nieuwe model overstappen wanneer zij dat willen.

De licenties zijn per maand flexibel in te zetten zodat bedrijven alleen betalen voor wat zij daadwerkelijke verbruiken. Een belangrijk voordeel van betalen via een pay per user model is dat eindgebruikers eenvoudig gebruikers kunnen op- of afschalen. Voor partners betekent dit dat ze eenvoudiger kunnen inspelen op de behoeftes van organisaties. Kosten zijn beter beheersbaar en bedrijven betalen per gebruiker. Ook spreekt een overzichtelijk maandtarief veel ondernemers aan.

Juist omdat je nu je smartphone als vaste telefoon kunt gebruiken, biedt Xelion nu ook via Cloud Distributie het user-based licentiemodel aan. Daardoor kan een gebruiker voor één prijs zijn smartphone, softphone, DECT-telefoon en bureautelefoon gebruiken. Wie het vaste nummer draait, bereikt altijd één van je telefoons. En wordt geen van die telefoons aangenomen, kun je via de app instellen wat er gebeurt, bijvoorbeeld dat de beller je zakelijke voicemail hoort. Het mobiele nummer kan de gebruiker dus voor privé houden.

Bij Cloud Distributie is de OC-oplossing van Xelion binnen seconden geleverd aan de eindklant tegen de laagste prijs in de markt.