3CX BLIJFT DE MARKT OPSCHUDDEN, TIJD OM MEE TE DOEN

Bij de marketing en promotie van de 3CX-pbx worden gebaande wegen verlaten met, zoals de cijfers laten zien, mooie resultaten. “Channelpartners zijn op zoek naar krachtige nieuwe initiatieven, 3CX levert die. Onze salesteams vertellen me dat channelpartners vaak moeite hebben om te differentiëren, wij helpen ze daarbij! Samen gaan we voor succes”, aldus 3CX CEO Stefan Walther.

Het blijft niet bij stevige statements, in het kielzog van deze claim van 3CX wordt ook het reseller-programma continu geoptimaliseerd. De relatie tussen leverancier en partners is een belangrijke die veel aandacht vraagt. Het zijn de channelpartners die met de eindgebruikers praten en hun wensen kennen. De manier waarop 3CX met deze klantenwensen (customisaties) rekening kan houden, is volgens eigen zeggen ongekend in de markt. De hechte relatie tussen 3CX en de channelpartners rust op een aantal krachtige pijlers.

Essentieel

Voor 3CX zijn partners en hun inbreng essentieel, ze maken deel uit van het verkoopteam, want 3CX is volledig op de channelpartners georiënteerd. De channelpartners worden als verlengstuk gezien van de eigen organisatie. 3CX voedt ze met de aanvragen uit de markt en staat daarmee volledig achter de partners. “Geen gevecht om de klantrelaties, samen de markt bewerken is het parool”, stelt Walther.

‘Wij zorgen voor de werving van potentiele klanten, de reseller kan hiermee zijn slag slaan’

Stefan Walther

Flexibiliteit en keuzeopties zijn een essentieel onderdeel van het concept. 3CX ontwierp een open platform dat resellers alle ruimte geeft voor maatwerk. De 3CX-omgeving kan daarom geoptimaliseerd worden voor elke klant. Er is bovendien geen vendor-lock-in en de partners kunnen hun eigen siptrunk en andere extensies gebruiken. Plug-andplay-hardware van uiteenlopende fabrikanten (waaronder Snom, Fanvil, Sennheiser en Yealink) wordt ondersteund en creëert direct weer nieuwe omzetmogelijkheden.

Walther: “Inspelend op de moderne klantenwens, is het prijsmodel niet gelinkt aan het aantal gebruikers, maar aan het aantal sessies dat gelijktijdig gebruikt wordt. Partners kunnen daarmee perfect optimaliseren, en ook nu weer is er geen vendor-lock-in. In veel gevallen kan dit in een kostenbesparing van wel tachtig procent resulteren in vergelijking met de bestande oplossing. De markt reageert daar zeer positief op.”

Ruime marge

Het zijn niet alleen de klanten die mooie winsten boeken, ook de partners worden niet vergeten. “Naast de ruime marge is er volop ruimte om aanvullende producten te verkopen. Hierdoor is succes vooraf al bijna zeker. Licenties worden als jaarlijkse abonnementen verkocht, waardoor een stabiele basis ontstaat met planbare inkomsten De partners kunnen diverse services en opties aan het pakket toevoegen, waarvan de opbrengsten direct volledig naar hun terugvloeit.”

Als alle genoemde voordelen al niet overtuigend zijn, 3CX heeft in zijn segment de snelst groeiende gebruikerscommunity in Nederland en dat louter door de hechte relatie met partners. Het aantal leads (enkele honderden per week) dat naar de resellers vloeit is groter dan bij elke andere aanbieder. “Het feit dat 3CX alle business via de channelpartners laat lopen, betekent dat zij direct profiteren van de groei”, zo besluit Walther.

De 3CX telefoon centrale wordt op dit moment door meer dan 30.000 bedrijven wereldwijd gebruikt. En dat is niet voor niets. 3CX wordt geroemd om zijn handige en innovatieve toepassingen. Met 3CX is de installatie, het beheer en het onderhoud van je telefoonsysteem zó eenvoudig, dat je het zelf kunt doen. Kies voor een 3CX PPU (prijs per gebruiker) of een licenties op een VPS in de cloud.

[Dit artikel is eerder gepubliceerd in het Datacenter & Cloud Dossier 2019]

Lees het artikel hier in PDF