De definitieve versie van 3CX V18 is beschikbaar en biedt de beste audiokwaliteit, de hoogste prestaties en is de betrouwbaarste in zijn klasse. V18 de alles-in-één oplossing voor interne communicatie en optimaal klantcontact met prospects via spraak, livechat of video.

Nieuwe 3CX Client en Desktop App

3CX Client en Desktop App

3CX heeft in V18 de Web Client verbeterd. Deze is nu ook beschikbaar als native Windows Desktop App waardoor een browser extensie overbodig is. De nieuwe Desktop App gebruikt hetzelfde Electron framework als Teams en Whatsapp. Hierdoor integreert deze beter voor een nóg betere ervaring. Via de Desktop App kunt u oproepen beantwoorden vanuit ieder scherm. U hoeft niet meer te schakelen tussen schermen en apps.

Naadloos remote werken door verbeterde Mobile Apps

  • Beter beheer codecs – selecteert automatisch de beste codec, afhankelijk van Netwerk (WiFi/3G/4G).
  • Verbeterde reconnect functie in geval van weg vallen netwerk
  • Mis nooit meer een gesprek – Samengewerkt met Google en Apple om de betrouwbaarheid van PUSH-meldingen te optimaliseren.
  • Bredere support voor Bluetooth en handfree apparaten als headsets en speakerphones
  • Integratie met Siri – iOS gebruikers kunne Siri nu opdracht geven om te bellen via 3CX

Ondersteunt Single Sign On (SSO)

Log nu in op de Web Client via uw Active Directory, Microsoft 365 of Google account. Via de gratis Azure AD Connect-service van Microsoft worden Local Active Directory-accounts ondersteund.

Teams integratie

3CX integratie met Teams

 

Bespaar op MS365 belplannen door de integratie met Teams. Ontdek een uniforme belervaring via onze Teams SIP-proxy. Zowel 3CX-gebruikers die Teams-gebruikers bellen als vice versa profiteren hier van. Gebruikers kunnen uitbellen via 3CX en de Cloud Distributie SIP-trunks met goedkope binnenlandse- en internationale tarieven. Bedrijven besparen op kosten en beschikken over een veel krachtigere PBX.

Voice Engine Reloaded – Krachtiger, veiliger

V18 is sterk veranderd om audio te verbeteren, reconnect functie te versterken en om beveiliging op en nóg hoger niveau te brengen.

  • A+ in Beveiliging – V18 is bijgewerkt naar Debian 10, geüpgraded naar de nieuwste .NET core, OpenSSL en Postgres en heeft nu de hoogste cijfers. 3CX verslaat de concurrentie op gebied van beveiliging en scoort A+ op Qualys-labs en A op Immunilabs.
  • Beter beheer codecs – De mobiele apps en webclient gebruiken nu G711 om transcodering te verminderen. Lager processorgebruik en betere audio zijn het resultaat. Mobiele apps gebruiken de G711 bij wifi en de G729 bij het mobiele netwerk.
  • Easy Call encryption via eenvoudige SRTP configuratie.
  • Meer dan 50% besparing op gebruik processor en geheugen
  • Tunnel samengevoegd met de mediaserver voor sneller herstel na netwerk drops.

Update uw Cloud Distributie 3CX bundel naar V18

V18 is beschikbaar, u kunt dus nu de 3CX bundel upgraden naar versie 18. Via de Management Console kunt u het systeem upgraden.

Upgraden:

  1. Login op de Management Console
  2. Maak uit voorzorg een volledige back-up bij Backup and Restore
  3. Selecteer “Updates” rechtsboven
  4. Bevestig de upgrade middels de knop
  5. U ontvangt een e-mail waarin u wordt geïnformeerd wanneer het besturingssysteem en de PBX zijn geüpgrade.

Bekijk het volledige phone system change log en het 3CX Client changelog

Belangrijk

  • Selecteren van verouderde SMTP voor Office365, Outlook en Gmail: deze worden hersteld als Custom SMTP.
  • Welkomst-e-mail is bijgewerkt: klanten die een aangepast welkomst-e-mailsjabloon gebruiken, moeten updaten.
  • Klanten die bridges gebruiken: Het is belangrijk dat beide PBX-en worden geüpgrade naar V18.
  • CRM’s die zijn verwijderd uit het systeem, kunnen worden gedownload van de 3CX-site: 1CFreshsalesNutshellOpencnam/Everyone APIamoCRM.
  • Na een succesvolle update naar V18, ga naar Management Console > Settings > System Prompts en installeer eventuele updates voor de talen die u gebruikt.