Microsoft Teams is een van de meest populaire apps voor Unified Communications in zowel het bedrijfsleven als het onderwijs. Het is gegroeid van 44 miljoen actieve gebruikers in 2020 tot meer dan 300 miljoen vandaag en biedt elk van die gebruikers een real-time samenwerkingstool voor chatten, video, het delen van bestanden en het delen van apps. Wat echter minder bekend is, is dat Teams een krachtige tool is om extern bellen mogelijk te maken.

Bedrijven zien de steeds groter wordende lijst met voordelen voor het integreren van bellen in Microsoft Teams en benaderen hun spraak- en IT-providers voor antwoorden, en het is gemakkelijk om deel uit te maken van deze oplossing. Voor voice Service Providers is er volop gelegenheid om de opkomst van Microsoft Teams in hun voordeel te gebruiken:

  • Het ontgrendelt nieuwe groepen klanten
  • Het evolueert uw go-to-market
  • Het bevat nieuwe IT-doelstellingen.

Microsoft Teams biedt Providers de mogelijkheid om relaties uit te bouwen, de omzet te laten groeien en de dealgroottes van eindklanten te vergroten. Het is echter, zoals met alles, lastig om te weten hoe u deze kans kunt ontgrendelen zonder de vereiste kennis. Hier leer je de ins en outs van het integreren van Microsoft Teams in elk telefoonsysteem.

Is het mogelijk om een ​​bestaand telefoonsysteem te integreren met Microsoft Teams?

Gelukkig is het korte antwoord ja! U kunt een breed scala aan bestaande telefoonsystemen integreren in Microsoft Teams met een methode die Direct Routing wordt genoemd. Directe routering is compatibel met veel telefoonsystemen, inclusief cloudgebaseerde en on-premises instellingen, en is niet specifiek voor een bepaald telefoontype.

Microsoft Teams Direct Routing stelt Teams in staat om via het openbare geschakelde telefoonnetwerk (PSTN) te bellen van en naar vaste en mobiele telefoons.

De verbinding wordt gemaakt met behulp van een Session Border Controller (SBC) en Session Initiation Protocol (SIP) trunks. Dit proces maakt het mogelijk om externe telefoonsystemen te integreren met Microsoft Teams en zorgt ervoor dat oproepen die binnen Microsoft Teams worden geïnitieerd, extern naar het PSTN worden geleid.

Wat zijn de voordelen van Teams Direct Routing?

Er zijn een aantal voordelen verbonden aan het gebruik van Teams Direct Routing om spraak mogelijk te maken:

  1. Het is niet nodig om van dienstverlener te veranderen.
  2. Bestaande nummers kunnen worden overgedragen, wat betekent dat er geen verstoring is van de bestaande set-up van de gebruiker.
  3. Er kan een hoge mate van flexibiliteit worden ingebouwd in de Direct Routing-oproepinfrastructuur.
  4. Het maakt enorme kostenbesparingen mogelijk voor zowel providers als eindklanten – er zijn geen CAPEX- of rip-and-replace-kosten.

Directe routering stelt ondernemingen in staat hun bestaande instellingen te optimaliseren en tegelijkertijd optimaal te profiteren van samenwerking in Microsoft Teams. Als u kiest voor Direct Routing as a Service (DRaaS), dan kan dit worden geleverd op basis van een doorlopend contract, met upgrades en onderhoud, zonder dat u apparatuur op locatie hoeft te installeren.

Het proces van Direct Routing maakt ook de verbinding van UCaaS-platforms en verschillende telefoonconfiguraties mogelijk. Met Direct Routing zou het bijvoorbeeld eenvoudig zijn om een ​​verbinding tot stand te brengen tussen een UCaaS-platform en een bestaand callcenter-telefoonsysteem zonder hardware- of software-updates.

Voor bedrijven die halverwege een contract hebben met een bestaande serviceprovider of belangrijke technische integraties nodig hebben, zoals compliance, rapportage, callcenterinstellingen, enz., zult u hoogstwaarschijnlijk bij uw bestaande PBX-provider willen blijven. Teams Direct Routing maakt dit mogelijk.

Wat is de makkelijkste manier om Direct Routing in te stellen?

Het vanaf het begin bouwen van een Direct Routing-oplossing vergt expertise en er zijn enkele valkuilen die tijdens de installatie kunnen optreden. De beste manier om deze valkuilen te vermijden en tijd, moeite en investeringen te besparen, is door een Direct Routing as a Service (DRaaS)-oplossing zoals Call2Teams in te zetten.

Met DRaaS krijgt u alle voordelen van Direct Routing en meer, maar is er geen groot wijzigingsproces nodig. Als Direct Routing dienst is Call2Teams plug & play . Het is puur cloudgebaseerd en heeft een licentie per gebruiker per maand, dus de installatie is eenvoudig. Volgens onze klanten automatiseren we het onboardingproces volledig – er is geen PowerShell-kennis nodig en de installatie door de eindgebruiker is binnen enkele minuten gedaan!

De Call2Teams Direct Routing-oplossing werkt voor telefonie op locatie of in de cloud en biedt volledige flexibiliteit. Maak eenvoudig een veilige verbinding via een SIP-registratie via het openbare internet. Call2Teams maakt verbinding met elke Microsoft-tenant en maakt het mogelijk om Teams-gebruikers te koppelen aan een PBX-extensie of SIP Trunk-telefoonnummer.

Welke interoperabiliteit is beschikbaar met Call2Teams?

Als service is Call2Teams zeer configureerbaar met meer dan 30 vooraf geconfigureerde PBX- en Trunk- opties. De belangrijkste voorbeelden zijn enkele van de meest populaire telefoonsystemen in de branche, zoals 3CX , Broadsoft en Mitel , maar elke PBX die een generieke SIP-telefoon kan ondersteunen, werkt met Call2Teams .

Onze DRaaS-oplossing is PBX-agnostisch. Wij zijn geen telefonieaanbieder en verkopen geen lijnen of abonnementen. Er zijn andere DRaaS-providers, maar velen willen ook minuten en/of nummers aanbieden.

We zijn een kosteneffectieve oplossing die een aanvulling vormt op een bestaand telefoonsysteem en native Teams-oproepen levert.

  • Call2Teams werkt via een wereldwijd netwerk van Direct Routing as-a-Service (DRaaS) goedgekeurde SBC’s en services
  • Call2Teams levert 24/7 DRaaS op ondernemingsniveau in de Azure-cloud op 4 continenten in 12 Azure-regio’s
  • Het is niet nodig om hardware of software te implementeren om Call2Teams DRaaS te gebruiken.

Call2Teams is een add-on voor Office 365 die eenvoudig en binnen enkele minuten kan worden ingesteld en geconfigureerd door elke Office 365-beheerder.

Hoe Teams te integreren met elk telefoonsysteem met behulp van Call2Teams

De installatiewizard van Call2Teams maakt het in vier eenvoudige stappen eenvoudig om elk telefoonsysteem met Teams te verbinden. Deze stappen omvatten:

  1. Controleren van de noodzakelijke voorwaarden
  2. De trunks of PBX-services configureren zoals bepaald door beschikbare abonnementen
  3. Het Teams- en Microsoft 365-account configureren
  4. Gebruikersinstellingen configureren.

Het wizardproces kan worden onderbroken en wordt hervat vanaf het laatst voltooide punt de volgende keer dat de beheerder zich aanmeldt bij de portal.

 

Voor spraak- en telecomserviceproviders is de dreiging van klanten die overstappen op een full-stack Microsoft-ervaring evident. Call2Teams biedt een toegevoegde waarde voor het behouden en beschermen van marktaandeel, terwijl de kansen binnen de Unified Communications-ruimte worden geoptimaliseerd.

Call2Teams verbindt bestaande telefoonlijnen, nummers en belbundels via SIP Trunks rechtstreeks met Microsoft Teams, waardoor gebruikers Teams vervolgens als PBX kunnen gebruiken. Klanten in staat stellen onderhandelde belplannen en minuten te behouden.

Deze hybride aanpak betekent ook dat feature-rijke telefonie, die mogelijk niet wordt ondersteund in Teams, kan worden behouden.

Wanneer UCaaS en spraakproviders hun service ‘Teams inschakelen’, kunnen klanten profiteren van minder desktopbeheer, met behoud van de kernmogelijkheden die tegenwoordig in hun bedrijf zijn ingebed. Klik hier om ook Call2Teams te leveren aan je klanten

Als pure cloudoplossing, exclusief verkocht via het kanaal, stelt Call2Teams serviceproviders in staat om diensten te bundelen en configuraties aan te passen aan de behoeften van de klant. Waarde toevoegen, klanten de Teams-ervaring geven die ze willen, zonder concessies te doen aan functies of veerkracht.