Hoe verkoop je hosted en cloudtelefonie?

Wat zijn de verwachtingen op het gebied van hosted en cloudtelefonie? Hoe zit het met verbindingsmogelijkheden, en kan één enkele leverancier eigenlijk wel aan alle verwachtingen van je klanten voldoen? Of is het beter om meerdere oplossingen in de arm te nemen?

  • Weet wat je klant wil bereiken met de nieuwe telefonie oplossing
    Iedere klant heeft op het gebied van flexibiliteit, functies en prijs andere wensen en verwachtingen. Zo speelt de prijs een grote rol voor bedrijven die op zoek zijn naar een standaardtelefoniesysteem zonder al te uitgebreide of ingewikkelde functies. Maar zegt u eens eerlijk, denk u echt dat uw klant beter af is met dat mooie IP-toestel met bijhorend abonnement vanaf 2 euro per maand? Is uw klant nu in staat om sneller, efficiënter of meer flexibel te werken? Daarentegen zijn er ook klanten die hun oog laten vallen op een systeem met meer mogelijkheden of een specifieke functie, zoals integratie met crm of online vergaderen. Nog belangrijker dan flexibiliteit en functies is volgens mij het criterium betrouwbaarheid. Dit behoort in ieder geval tot de top drie-verwachtingen die klanten van een oplossing hebben.
  • Zorg ervoor dat je meerdere oplossingen kan bieden
    Het uitgebreide aanbod van oplossingen heeft een positieve invloed op de sector en dus ook op de klant. Dit soort onderlinge concurrentie zorgt er namelijk voor dat leveranciers zich onderscheiden door klanten zoveel mogelijk waar voor hun geld aan te bieden. Toch hangt het besluit van leverancier vaak af van de kennis, functies en prijs die de reseller zijn klanten wil aanbieden. Eén merk kan echter niet aan alle criteria voldoen, zorg dat je keuzevrijheid hebt. De juiste keuze maken, die aansluit op de wensen van de klant bepaald je toegevoegde waarde. Een mooie kans om dichter tegen de klant aan te schurken. Het is immers niet meer lastig om een CRM of app koppeling voor de thuiszorg mee te leveren. Te bellen via de webinterface, of telefonie te koppelen aan bijvoorbeeld het Office 365 pakket van de klant. Veel is al standaard aanwezig in de oplossingen van bijvoorbeeld 3CX, Xelion, Unify of Mitel.

“De juiste keuze maken, die aansluit op de wensen van de klant bepaald je toegevoegde waarde”

  • Is je klant altijd en overal bereikbaar, en wil hij dat wel?
    Een fenomeen is de term VaMo. Teveel gebruikers stappen in deze nieuwe manier van bellen, zonder zich te bekommeren over “privé gebruik van mobiel”, “Privacy van medewerkers”, “Nummersignalering etc. Hierdoor loopt de moderne medewerker anno 2015 met de meeste VaMo oplossingen weer rond met twee mobiele telefoons. Te gek voor woorden als je het mij vraagt! De meeste PBX leveranciers bieden app’s voor Android en iOS waardoor uw klant zijn kantoor telefoon overal mee naar toe kan nemen. Beantwoord gesprekken via zijn kantoor extensie en verbindt door naar collega’s zonder de klant te vragen een ander nummer te bellen. Daar heeft u geen dure VaMo SIM kaart meer voor nodig.

Zoek jij nu ook die keuzevrijheid, goede inkoop prijzen en oplossingen? Probeer je eigen Telecom Marketplace nu direct gratis en vrijblijvend. Ervaar zelf hoe eenvoudig het leveren van telefonie en cloud diensten kan zijn.

Jij bepaalt zelf welke merken je gebruikt, welke prijzen je vraagt en hoeveel vrijheid je klanten binnen je eigen platform krijgen. De dienstverlening is daarnaast op elk moment uitbreidbaar én opzegbaar.

Als partner bied je alle diensten onder eigen naam aan. Je krijgt al het gereedschap dat je nodig hebt om telecom en cloud diensten snel en toegankelijk te leveren. Met ondersteunend materiaal helpen we op weg om zelf de controle te hebben over de diensten van je klanten. Wij houden van transparantie. Daarom bieden wij onze producten aan tegen de best mogelijke prijs: onze kostprijs.

Benieuwd naar onze oplossingen? Neem dan gerust contact met ons op.