Cloud trends en ontwikkelingen in 2017.

Het is 2017! De hoogste tijd om vooruit te kijken.

Welke ontwikkelingen zullen bepalend zijn voor cloud services in 2017? Waar kan je als reseller je marge mee maken en hoe?

We zetten de 6 belangrijkste trends op een rijtje.

  1. Hosted telefonie ook voor MKB interessant
  2. Virtual Private servers; applicaties buiten kantoor
  3. SSL certificaten en domeinnamen
  4. Microsoft Office 365
  5. Hybride Cloud, Azure Stack
  6. Marketplace keuze
  1. Hosted telefonie ook voor MKB interessant

Prive en zakelijk lopen steeds meer door elkaar heen. Via apps kunnen gebruikers instellen of ze beschikbaar of afwezig zijn, en dit is zichtbaar voor collega’s. Via vast-mobielintegratie zijn gebruikers bereikbaar via één nummer op zowel vast als mobiel. Ook dit vergroot de bereikbaarheid van de medewerker. Bellen vanuit de CRM applicatie of Office 365. Of het Koppelen van Skype for business aan de bestaande telefonie.

Behaal meer marge door telefoniediensten te bieden aan je klanten. Telefonie diensten zorgen voor een maandelijkse factuurstroom in je Telecom Marketplace .

Klanten willen van telecom faciliteit naar communicatie oplossingen. Integratie van communicatie met bestaande systemen (CRM of administratie voorbeeld). Klanten verwachten niet alleen service maar willen ook echt ontzorgd worden. Er is namelijk geen technische kennis meer aanwezig bij de klant. Die rol verwachten zij van hun lokale reseller.

  1. Virtual Private Server: Applicaties buiten kantoor

Een VPS is letterlijk een Virtual Private Server, ofwel een geïsoleerde server op een fysieke server. Op een fysieke server kunnen meerdere VPS-en worden aangemaakt door middel van virtualisatiesoftware. Meerdere VPS-en zijn handig in het geval van een groeiende serverbehoefte.

Een online telefooncentrale bieden aan je klanten op een VPS, op basis van een per gebruiker model. Telefoon toestellen, installatie, configuratie zorgen voor eenmalige opbrengsten. Telefonie diensten en de centrale voor de maandelijkse in je Telecom marketplace.

Waar vroeger de telefooncentrale een gesloten kast was op kantoor, kan nu op de VPS de telefooncentrale draaien van de klant.

  1. SSL certificaten en domeinnamen.

Google was de eerste die in de Chrome-browser begon met het toevoegen van het label veilig of onveilig als een gebruiker een bepaalde website bezoekt. Google heeft uitgevers zelfs een betere ranking in de zoekmachine in het vooruitzicht gesteld als men gebruikt maakt van een beveiligde https-verbinding.

Grip hebben op de domeinnamen, DNS servers en beveiliging certificaten van je klanten is met public cloud services een must. Door deze diensten ook aan te bieden in je Cloud Marketplace biedt je naast meer grip op de cloud applicaties bij je klant ook extra inkomsten.

Domeinnamen waren altijd de markt van de domein hosters. De domeinnaam gaat nu een steeds een grotere rol spelen met public cloud services zoals Office 365 of Zoho CRM. Klanten willen hier steeds meer gebruik van gaan maken en verwachten niet alleen service maar willen ook echt ontzorgd worden. Er is namelijk geen technische kennis meer aanwezig bij de klant. Die rol verwachten zij van hun lokale reseller.

  1. Microsoft Office 365

Het is inmiddels algemeen bekend dat public clouds een veelheid aan applicaties bieden, van Office 365 , Exact Online tot Salesforce. Schaalbaar, flexibel en betrouwbaar. Het verzamelen van al je Cloud diensten in één Cloud marketplace heeft veel voordelen. Je klanten hebben direct toegang tot hun eigen omgeving in jouw marketplace en kunnen dus ook zelf Office 365 licenties aan- en afmelden. Naar de facturatie heb je dan geen omkijken, dat doet de Marketplace voor je.

Je klanten kunnen zelf Office 365 licenties bestellen voor bijvoorbeeld een tijdelijke medewerker in jouw eigen Cloud marketplace. Omzet zonder er naar om hoeven te kijken.

In je Cloud Marketplace heb je snel (nieuwe) services voor je klant operationeel. Niet alleen je klant is flexibeler, jij bent het ook! Je kan sneller inspelen op ontwikkelingen bij de klant. Je kan je aanbod tevens eenvoudig uitbreiden door je eigen CSP diensten aan te vullen met andere cloud oplossingen, waaronder Acronis backup, VPS, Azure Stack, te bundelen met je eigen Microsoft CSP account voor grotere cross- en upsell mogelijkheden;

  1. Hybrid Cloud, Azure Stack

Wie optimaal wil profiteren van alle voordelen die de cloud te bieden heeft, zal kiezen voor een hybrid cloud, ofwel een combinatie van een public en private cloud.

Microsoft heeft de releasedatum van Azure Stack opgeschoven naar de zomer van 2017. In de tussentijd blijven wij druk met het ontwikkelen van het platform in samenwerking met het Azure Stack-developmentteam van Microsoft. Met een selecte groep partners gaan we binnenkort bètatesten.

De hybrid cloudoplossingen zijn verdeeld over meerdere platformen, zoals on-premise, Azure Stack en Azure public cloud. U heeft de controle over waar uw data staat en u behoudt de flexibiliteit en high availability-voordelen van public cloudoplossingen.

Het Cloud Distributie Azure Stack-platform maakt het mogelijk alle voordelen van de public cloud in te zetten vanuit ons eigen datacenter. Ontdek dit cloudplatform met ongekende mogelijkheden. Uw data staat in een Nederlands datacenter dat valt onder de Nederlandse wetgeving en voldoet aan de hoogste beveiligingseisen.

  1. Marketplace keuze

De rol van de reseller verandert van ontzorgen richting gespreks-/sparringpartner om maar een voorbeeld te noemen. Deze ontwikkeling heeft als gevolg dat resellers hun werkwijze veranderen. Er wordt meer gekeken naar de manier waarop werkzaamheden aan klantzijde plaatsvindt. Door actief met de organisatie en processen mee te denken kan de businesspartner toegevoegde waarde leveren in de vorm van maatwerk.

Marge zit in maatwerk, en maatwerk kan je alleen leveren door keuzevrijheid in applicaties.

Om te kunnen voldoen aan deze klantwens moeten IT en telecom resellers vrijheid van keuze hebben in de selectie van zakelijke Cloud en telecom diensten. Merk gebondenheid moet worden vermeden. De huidige trend is bijvoorbeeld het verkopen van telefoon centrales uit de cloud. Veel van deze aanbieders hebben echter zelf een PBX/UC-platform gebouwd. Vaak op basis van Asterisk of Broadsoft. De vraag is echter, is dat een goed business model? Waarom bieden deze aanbieders geen keuzevrijheid? Er bestaat toch niet zoiets als één oplossing waar alle bedrijven mee uit de voeten kunnen?

Hoe het anders kan….

Een eigen Cloud Distributie platform, met als meerwaarde een klantomgeving . Het verbruik van de diensten staat op één factuur, met je eigen logo erop. De facturen kan je simpel automatisch laten versturen of importeren in je eigen administratie.

Je kan gratis instappen en gebruik maken van je eigen Cloud Marketplace met het Basic abonnement, je hebt direct lage inkoopprijzen en geen maandelijkse kosten.

Met ons *Premium abonnement betaal je maandelijks een vast bedrag waarmee je het recht hebt onze producten voor kostprijs aan te schaffen. Geen extra marges of verborgen kosten op onze producten dus! Op deze manier kan je meekomen met de grote aanbieders in de markt of natuurlijk je eigen marge vergroten.

  • Als jij groeit, groeien wij en als gevolg daarvan worden onze prijzen nóg scherper
  • Als wij scherpere prijzen krijgen, krijg jij scherpere prijzen

aanmelden