Het is geen geheim dat Microsoft de wereld stormenderhand heeft veroverd met zijn krachtige Teams-samenwerkingsplatform. Met meer dan 280 miljoen maandelijkse gebruikers is Teams uitgegroeid tot de ultieme digitale werkhub voor talloze organisaties.

Teams is echter niet alleen een geweldige tool voor bedrijven, het biedt ook een fantastische kans voor ICT dienstverleners om een ​​breder publiek te bereiken en vast te houden. Uit onderzoek blijkt dat in 2024 ongeveer 74% van alle nieuwe UC-licenties voor bedrijven cloud gebaseerd zal zijn.

Dankzij het flexibele platform van Teams hebben dienstverleners de mogelijkheid om de populariteit ervan te benutten bij de verkoop van cloud gebaseerde communicatiekits. De uitdaging ligt vaak in het uitzoeken welke route u moet nemen bij het integreren van uw technologie met het Microsoft-platform.

De spraakopties van Microsoft Teams

Hoewel Microsoft zijn eigen belplannen voor bedrijfsleiders aanbiedt, geven de meeste organisaties er nog steeds de voorkeur aan om hun eigen carrier- en telefoniesystemen op het platform aan te sluiten. Gelukkig biedt Microsoft twee routes naar een ‘bring your own carrier’-service.

De eerste en misschien wel meest populaire oplossing voor spraakinschakeling is directe routering, waarmee gebruikers hun bestaande provider, belminuten en abonnementen vanaf elke locatie of elk apparaat in Teams kunnen laten werken.

De alternatieve optie is Operator Connect, een iets meer gestroomlijnde oplossing voor eindgebruikers, waarmee ze toegang krijgen tot een goedgekeurde marktplaats van providers voor telefonie-integraties.

Dstny , speler op het gebied van telefoonservice-integratie van Microsoft Teams, biedt een reeks producten die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van serviceproviders. Hier zijn de beschikbare opties.

Dstny Call2Teams voor ICT dienstverleners

Een van de kernproducten in het spraakecosysteem van Dstny is de directe routeringsoplossing van Call2Teams, deze zorgt ervoor dat alle functionaliteit op een bestaande PBX behouden kunnen blijven en volledig geïntegreerd kan worden binnen Teams. Het product beschikt over krachtige integratie voor zowel on-premise als in de cloud gehoste telefonie, en wordt geleverd met een handig multi-tenant portaal, ideaal voor servicebeheer.

Kerncomponenten van het product zijn onder meer:

  • Call2Teams voor PBX : Een middleware-oplossing die zich tussen uw PBX-technologie en de Microsoft-omgeving bevindt, waardoor echte PBX-registratie mogelijk is. De technologie kan Call2Teams verbinden met bestaande Microsoft-tenants, waarbij Teams-gebruikers worden gekoppeld aan PBX-extensies of SIP-trunk telefoonnummers.
  • Call2Teams voor Trunk : Met de SIP-oplossing van Call2Teams kunnen serviceproviders hun klanten verbinden met telefoondiensten via een beveiligde SIP-registratie via openbaar internet. Dit zorgt voor volledige flexibiliteit. SIP-trunks kunnen op verschillende manieren oproepen naar het Call2Teams-portaal sturen, waarbij gebruik wordt gemaakt van statisch hoog beschikbare IP’s en SIP-registratie. U kunt ook telefoonnummers toewijzen aan automatische assistenten en wachtrijen.

Het Call2Teams-product van Dstny biedt ook een reeks vooraf geconfigureerde integraties voor bestaande leveranciers, via partnerschappen met bedrijven als Avaya, NEC, Panasonic, 3CX, Mitel, Broadsoft en vele anderen.

Call2Teams Go: platformonafhankelijk en cloud gebaseerd

Een van de meest recente toevoegingen aan Dstny’s Call2Teams-productset is Call2Teams Go , een native client die gebruikmaakt van Direct Routing-technologie voor bellen met teams zonder de dure Microsoft Phone licentie.

Het product is volledig native voor Teams, dus elke actie blijft binnen het Teams-platform, zonder dat er oplossingen van derden nodig zijn. Dit betekent dat bedrijven profiteren van native connectiviteit en QoS-kenmerken, interacties met andere teamgebruikers en de mogelijkheid om gesprekken binnen een Teams-gesprek door te verbinden of toegang te krijgen tot aanwezigheid, gespreksgeschiedenis en voicemail.

Met Call2Teams Go kunnen serviceproviders bellen via Teams eenvoudiger maken. Bovendien is de oplossing moeiteloos te implementeren, met een selfserviceportaal en uitgebreid licentiebeheer.

“Call2Teams Go is een echte game-changer, omdat het onze partners in staat stelt hun diensten te leveren aan ondernemingen die mogelijk beperkte budgetten hebben of niet het integratieniveau vereisen dat onze bekroonde Call2Teams biedt. De implementatie van Call2Teams Go is volledig geautomatiseerd. En in tegenstelling tot sommige bel-integraties, waarbij Teams eenvoudigweg wordt gebruikt als weergave-engine voor een cross-launch web-app, of als externe interface voor een geïnstalleerde desktop-app, is Call2Teams Go een volledig native Teams-gebruikerservaring. We hebben het product ook speciaal ontwikkeld voor serviceproviders, omdat zij op drie manieren met Call2Teams Go kunnen communiceren: ze kunnen de kant-en-klare client gebruiken; bovenop de Call2Teams Go-technologie bouwen en extra functionaliteit toevoegen; of gebruik de Call2Teams Go-infrastructuur om hun eigen Teams-stemgenoot van stroom te voorzien.” – Neil Greenwood, VP Product, Dstny voor dienstverleners.